Nie ulega wątpliwościom, że Allegro to najpopularniejszy portal z branży e-commerce w Polsce. To miejsce, które stale się rozwija, a nad jego rozwojem pieczę trzyma zespół składający z kilkuset osób. Wszystko po to, by sprzedaż internetowa przebiegała pomyślnie i bez żadnych komplikacji. Wielu kupujących korzystających na co dzień z tego portalu stale narzeka na błędne oznaczenia parametrów przedmiotów czy też wprowadzające w błąd tytuł aukcji. Dlatego też wprowadzono zupełnie nową opcję, a mianowicie produktyzację Allegro. Sprawdź co to jest!
Produktyzacja Allegro – wyjaśnienie
Produktyzacja Allegro to opcja, która powstała na tymże portalu w 2019 roku. Kupujący, który pragnie znaleźć interesujący go, konkretny produkt może znaleźć więcej propozycji z tej samej kategorii. Taki zabieg pozwoli na znalezienie oferty najlepiej spełniającej oczekiwania kontrahenta.
Osoba zainteresowana danym przedmiotem może wpisać w wyszukiwarkę konkretną frazę. Wówczas pokaże się lista tychże produktów. Należy jednak w tym miejscu wspomnieć, że Allegro ma specjalnie stworzony algorytm, który pokazuje oferty najbardziej trafne. Warto przyjrzeć się tym czynnikom.
Produktyzacja Allegro. Co to jest i jak ułatwia życie użytkownikom platformy?
Allegro to jeden z najbardziej znanych portali sprzedażowych, z którego codziennie korzysta tysiące użytkowników, którzy czasem nie byli w stanie w wyszukiwarce serwisu znaleźć to, co ich interesowało. Dlaczego? Bo sprzedający nie wypełniali wszystkich pół tak, jak należy, przy wstawianiu oferty. Dlatego platforma postanowiła to ujednolicić i wprowadziła rozwiązanie pod nazwą: produktyzacja Allegro. Dzięki temu klient, szukając określonego przedmiotu na platformie, dostaje różne oferty od różnych sprzedawców, a co z a tym idzie, ma większe możliwości na znalezienie idealnego produktu.
Produktyzacja na Allegro – co to jest?
Produktyzacja Allegro – większość użytkowników internetu takie sformułowanie zapewne słyszy po raz pierwszy, dlatego na początek warto powiedzieć coś na ten temat więcej. Pojęcie to obecne jest w serwisie Allegro od 2019 roku. Dla kupujących produktyzacja oznacza, że szukając konkretnego produktu, mają oni szanse zobaczyć więcej ofert w tej samej kategorii, a co za tym idzie, większe możliwości znalezienia produktu, który spełnia ich oczekiwania.
Dzięki produktyzacji, klientowi w wyszukiwarce po wpisaniu frazy wyświetla się lista produktów. Najwyżej wyświetlają się te oferty, które są najbardziej trafione.
Na trafność oferty wpływa:
-
dane o ofercie,
-
dane o sprzedającym.
-
cena produktu;
-
jakość sprzedającego;
-
stan produktu (nowy);
-
format sprzedaży (kup teraz).
Na podstawie tych danych oraz wpisanej frazy w wyszukiwarce, klient dostaje listę produktów, gdzie może zobaczyć ich cenę oraz podstawowe dane, takie jak krótki opis. Integracja z Allegro sprawia także, że można skorzystać z przycisku do grupowania ofert. Wówczas wyświetla się ona osobom poszukującym towaru w wybranych kategoriach.
Lista produktów pozwala na przejście do listy ofert konkretnego produktu. Znajduje się tam między innymi jego ocena, parametry czy krótki opis produktu. Celem produktyzacji Allegro jest przede wszystkim zapoznanie się przez kupującego z konkretnym przedmiotem, który dostępny jest w wielu ofertach. Dzięki temu kupujący wybierze interesującą go ofertę i zakupi dany towar.
Użytkownicy serwisu aukcyjnego Allegro, gdy szukali przedmiotów, które ich interesują, po wpisaniu odpowiedniej frazy, dostawali oferty tylko od niewielkiej ilości przedsiębiorców, mimo że danych produktów na sprzedaż w sieci można było znaleźć więcej. Działo się tak, ponieważ nie zawsze sprzedający wpisywał poprawnie wszystkie dane, które są niezbędne do wystawienia aukcji. Dlatego postanowiono wprowadzić coś takiego, jak produktyzacja Allegro, która problem rozwiązała.
Od kiedy funkcjonuje produktyzacja na Allegro i dlaczego ją wprowadzono?
Produktyzacja na Allegro została wprowadzona w styczniu 2019 roku. Dlaczego Allegro zdecydowało się wprowadzić takiej zmiany? Przed rokiem 2019 z badań, które przeprowadzili na klientach, wyszło im, że niespełna 44 proc. z nich ma problem ze znalezieniem produktu, który spełnia ich oczekiwania. Kolejne 20 proc. uważało, że Allegro ma za dużo ofert, co także utrudnia znalezienie właściwych towarów. Okazało się także, że niespełna 12 proc. sprzedających wypełnia wszystkie parametry produktów, a co za tym idzie, kupującym trudniej było je znaleźć.
Dlatego, aby poprawić satysfakcję klientów, którzy robią zakupy przez Allegro, serwis postanowił wprowadzić produktyzację. Dla użytkowników tego jednego z najbardziej popularnych serwisów sprzedażowych w Polsce oznacza to, że szukając konkretnego produktu, mają oni szanse na znalezienie więcej opcji w tej samej kategorii.
A co wpływa na to, która oferta wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania?
– dane o sprzedającym;
– dane o ofercie.
– ocena produktu oferowanego do sprzedaży;
– jakość sprzedającego;
– fakt czy dany przedmiot jest nowy;
– czy forma sprzedaży to „Kup Teraz”.
Te wszystkie czynniki pozwalają na stworzenie specjalnie wyselekcjonowanej listy ofert określonego produktu, gdzie zobaczymy: jego nazwę, cenę, niedługi opis.
Na początku, produktyzacja Allegro była wprowadzona tylko dla kilku kategorii. Obecnie twórcy serwisu chcą, aby produktyzacją zostało objęte 100 proc. kategorii. Termin realizacji tego założenia: koniec roku 2021.
Standardy sprzedaży w internecie zmieniają się dynamicznie, o czym na własnej skórze przekonało się Allegro. Niezadowolenie klientów ze sposobu wyszukiwania produktów w serwisie aukcyjnym, sprawiło, że Allegro wprowadził katalogi produktów, tym samym niejako wymuszając na osobach sprzedających przez serwis pewnie standardy wstawiania aukcji, które dziś nazywamy produktyzacją.
Produktyzacja Allegro – czy to na pewno ma sens?
Odpowiadając na pytanie – oczywiście, produktyzacja Allegro ma sens – zwłaszcza, gdy pomożesz sobie w zarządzaniu nią z Apilo (daw.ErpBox). Dzięki temu Klient może porównać oferty dotyczące jednego produktu w jeszcze prostszy sposób. Pamiętaj, że Allegro stale się rozwija i powstają coraz to nowsze funkcje. Bądź na bieżąco!