Na czym polega Influencer marketing? Czy warto prowadzić takie działania w firmie?

0
143
Na czym polega Influencer marketing? Czy warto prowadzić takie działania w firmie?

Influencer marketing to szybko rozwijająca się dziedzina marketingu. Pomaga zwiększyć zyski, dotrzeć do nowego grona odbiorców oraz budować wizerunek marki. Zastanawiasz się, na czym polega sukces influencer marketingu i dlaczego coraz więcej firm decyduje się na rozpoczęcie tego typu działań? W takim razie czytaj dalej!

Influencer marketing w pigułce. Wszystko, co chcesz wiedzieć o kompaniach z udziałem youtuberów i blogerów w skrócie

Influencer marketing to dobry sposób na zareklamowanie swojej marki oraz wybranych produktów. Jest jednak cały szereg warunków, które muszą zaistnieć, aby kampania z udziałem youtuberów i blogerów była naprawdę udana. Jakich konkretnie? Na czym dokładnie polega influencer marketing?

Influencer marketing polega na nawiązaniu współpracy z wybranymi influencerami i przeprowadzeniu działań, mających za zadanie wpłynąć na wizerunek marki lub zwiększyć sprzedaż produktu (albo całej serii produktów). Każda twórczyni i każdy twórca internetowy posiada swoją grupę fanów – grupę docelową. Znajomość twórczości influencerów oraz ich grupy docelowej pozwala w szybki sposób dotrzeć do wybranego grona odbiorców, czyli swojego własnego targetu. W ramach współpracy influencer może zaprezentować działanie produktu i opowiedzieć o marce swoim fanom. Możliwe są również działania niestandardowe – najważniejsze jest jednak to, aby odpowiednio dobrać blogerów lub youtuberów do swoich celów biznesowych. Jak to zrobić?

Influencer marketing z sukcesem. Jak dobrać twórczynię lub twórcę do swojej kampanii?

Nie wiesz, jak wybrać odpowiednią osobę do swojej kampanii reklamowej? W takim razie pamiętaj o kilku prostych zasadach. Po pierwsze – weryfikuj. Sprawdź, czy wybrana przez Ciebie osoba nie kupiła followersów. Po drugie, czytaj komentarze. Upewnij się, jaki jest odbiór jej twórczości. Po trzecie – poproś o statystyki, aby odpowiednio dobrać grupę docelową do swoich celów biznesowych i oszacować, czy inwestycja w kampanię faktycznie będzie opłacalna. Pamiętaj, że możesz skorzystać z pomocy agencji influencer marketingu, która pomoże Ci dobrać twórczynie lub twórców i stworzyć założenia całej współpracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here